Választott feladat: IKT alapú óraterv

2015. november 27. 16:00 - Panka.Natko

Választott feladatként elkészítettem egy IKT alapú óratervet a megadott óraterv sablon alapján.
Egy, a témához korábban - A magyartanári bevezető szeminárium című kurzusom során - készített interaktív táblás feladatsoromat dolgoztam át és bővítettem ki úgy, hogy megfelelő legyen ehhez az óratervemhez. Az óraterv mellékletében a feladatsort képileg csatoltam, de mivel a négyből három feladat valamiféle animációt tartalmaz, az képi formában nem látható, ezért szükségesnek tartom csatolni magát a feladatsort is.

Az óraterv ITT ; a feladatsor ITT érhető el.

Az óratervem készítésekor a fő szempont az volt, hogy a diákok többféle kompetenciát is elsajátíthassanak a feladatok során, egyszerre. A digitális kompetencia mellett így a (pro)szociális kompetenciák, valamint a tárgyból kiindulva az anyanyelvi kompetencia is előtérbe került. Úgy gondolom, fontos motiváló erő lehet, ha korszerűsítjük a tanórákat; a frontális tanári előadást a diákok egyéni-csoportos munkavégzése, ismeretelsajátítása cseréli fel. Különösen fontos ezen belül, hogy a diákok által készített produktum ne mindig a hagyományos papíron írt, hagyományos stílusban megfogalmazott szöveg legyen, hanem a digitális szövegalkotás megjelenjen az órákon is. Én ezt tovább "korszerűsítettem" azzal, hogy nem csupán laptopon/tableten készíttetném el a szövegeket, de azok stílusát is modernizálnám, így nem minden csoportnak kellene az óratervem szerint tudományos stílusban fogalmaznia az adott fogalomról. A nyelv- és kommunikációtanításban ma már kikerülhetetlen a kódváltás megtanítása, erre ad jó lehetőséget az általam tervezett kreatív írás gyakorlat: másként fogalmazunk, ha az osztálytársunknak beszélünk valamiről, másként, ha ismeretlen közönségnek, s az sem mindegy, hol fogalmazzuk ezt meg. Óratervemben tehát korunk modern "vívmányait" igyekeztem beépíteni nem csupán technikailag, de tartalmilag is. Mint az ezt megelőző bejegyzésemben is írtam, a szép, színes, esztétikus interaktív táblás feladat sorok elkészítését különösen élvezem. Bár most nem egy teljesen újat készítettem, de igen sokat változtattam a korábbihoz képest. Az interaktív táblát egy különösen hasznos eszköznek találom, leginkább frontális osztálymunka kapcsán. A laptopok/tabletek használatát azért építettem bele a csoportmunkákba, mivel a diákok napi szinten használják, böngésznek az interneten, ám legtöbbször nem tananyag után kutatva. A 11. évfolyamon már rájuk lehet bízni, hogy saját és csapattársaik kritikai érzékére alapulva maguk keressék meg az adott fogalom pontos és hiteles definícióit, majd pedig egy - a jelenlegi oktatásban még nem túl elterjedt- stílusú szöveget szerkesszenek közösen. A szövegszerkesztők használata - az egyetemre való felkészülésképp - egyébként is alapvető fontosságú, bár itt csupán rövid szövegek elkészítése a feladat.

komment
Címkék: IKT óraterv

A bejegyzés trackback címe:

https://natkoa.blog.hu/api/trackback/id/tr708118970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása