Fogalomtérkép

2015. október 03. 16:57 - Panka.Natko

A heti feladatként készített fogalomtérképem témája a dualizmus korszaka lett.

a_dualizmus_kora_1868-1914.jpg

 

Korábban csak szabad kézzel, papíron készítettem gondolattérképeket, így  az erre használható alkalmazások ismeretlenek voltak számomra. Hasznosnak találtam a tutorial videót, de alapvetően olyan áttekinthető a Mindmeister nevű alkalmazás felülete, hogy feltaláltam volna magam videós segítség nélkül is. 
Azt vallom, hogy minél világosabb és áttekinthetőbb egy, az oktatásban használatos ábra, annál könnyebb felidézni azt. Nem szerettem volna sok ábrával vagy akár képpel túlzsúfolni a fogalomtérképem, ezért csupán a korszakra jellemző címer képét helyeztem el központi elemként. Az apró ikonok segítséget nyújtottak abban, hogy a politikai történések időrendiségét érzékeltessem, a demográfia kérdésénél felfelé- és lefelé mutató nyilakkal egyértelműsítsem az adott folyamat eredményét a népességszámra nézve, míg az 'i' betűvel jelzett információs ikont arra használtam, hogy felhívjam a figyelmet egy fontos, új fogalomra. Az alkalmazás lehetőséget nyújtott arra is, hogy kapcsolatot, összefüggést jelezzek egy-egy levél között. Mint írtam, az ábrát áttekinthetőre terveztem, ám bizonyos altémák igénylik az illusztrációt, ezeket linkekkel csatoltam hozzá az adott levelekhez; így egy-egy kattintással elérhető egy dualizmus kori Budapestről összeállított hangulatos videó, egy a korszakkal foglalkozó rövid dokumentumfilm és Lechner Ödön szecessziós építészeti alkotásainak galériája is.
Saját példámból kiindulva is tudom, milyen sokat jelent a vizuális típusú embereknek egy-egy jól szerkesztett, áttekinthető ábra, így ennek megvalósítására törekedtem. Egy esszé megírásakor vagy egy szóbeli feleletnél - akár az érettségin is - segíthet egy ilyen ábra abban, hogy a tanuló ezt felidézve minden fontosabb pontjára kitérjen a témakörnek.

(Fogalomtérképem internetes változata ITT.) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://natkoa.blog.hu/api/trackback/id/tr337886318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása